Language switcher country flag for svenska svenska
  • Language dropdown option country flag for Suomi Suomi
  • Language dropdown option country flag for English English
  • Language dropdown option country flag for Deutsch Deutsch
  • Language dropdown option country flag for svenska svenska
  • Language dropdown option country flag for français français
  • Language dropdown option country flag for eesti eesti
Hoppa till innehåll

Land

Fraktpolicy

LEVERANSVILLKOR

ALLMÄNT

Beställaren måste ha fyllt 18 år. Om du är under 18 år måste du ha vårdnadshavarens samtycke för din beställning.

KVARVARANDE OCH PRISER

Det är möjligt att köpa produkter från nätbutiken genom att använda kundvagnen. Köpet är bindande när du har läst och godkänt leveransvillkoren, gjort en beställning och fått en orderbekräftelse. Produkternas priser inkluderar mervärdesskatt enligt den gällande mervärdesskattesatsen. Vi förbehåller oss rätten att ändra våra priser utan föregående meddelande.

BETALNINGSMETODER

I vår webbutik finns flera betalningsmetoder tillgängliga; Shopify Payments, MobilePay, Paytrail betalningstjänst samt Paypal. Med Paytrail betalningstjänst kan du betala med inhemska nätbankskoder, de flesta kreditkort samt faktura eller delbetalning.

För att betala med Paypal behöver du ett eget Paypal-konto. Du kan registrera dig på adressen https://www.paypal.com/fi

Vår betalningstrafik är säker och krypterad. Vi lagrar inte dina betalningsuppgifter i vårt system.

Betaltjänstleverantör Paytrail

Som genomförare av betalningsförmedlingstjänsten och betalningstjänstleverantör fungerar Paytrail Oyj (2122839-7) i samarbete med finska banker och kreditinstitut. Paytrail Oyj visas som betalningsmottagare på kontoutdraget eller kortfakturan och förmedlar betalningen till handlaren. Paytrail Oyj har tillstånd som betalningsinstitut. Vid reklamationer ber vi er i första hand kontakta produktleverantören.

Paytrail Oyj, FO-nummer: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Telefon: 020 718 1830
www.paytrail.com



BESTÄLLNINGSBEKRÄFTELSE

När vi har mottagit din beställning får du en orderbekräftelse till den e-postadress du angav i leveransinformationen. Orderbekräftelsen är ett bindande dokument mellan parterna (säljare och kund). Om du av någon anledning inte får en orderbekräftelse efter att du gjort beställningen, vänligen kontakta vår kundtjänst via e-post på adressen ville.ketonen@animalhouse.me



AVBESTÄLLNING

Om du vill avbryta din beställning, skicka ett e-postmeddelande till oss på adressen ville.ketonen@animalhouse.me och berätta att du vill avbryta din beställning. En försändelse som inte hämtas ut är inte en avbeställning.



LEVERANSKOSTNADER

Fraktkostnader inkluderar kostnader för sändning, orderhantering och förpackningsmaterial. Vi debiterar fraktkostnader från och med 9.5.2024 enligt följande:

6,95€ för beställningar levererade via Posten till Finland. Hemleverans är dyrare.

5,95€ från Matkahuollons leveranser, hemleverans är dyrare.

Dessutom levererar vi för närvarande till de flesta EU-länder. Fraktkostnaderna varierar beroende på land.

De leveranskostnader som läggs till beställningen beräknas automatiskt till totalpriset i varukorgen.

Fri frakt över 95€ (gäller endast beställningar i Finland, gäller ej hemleveranser eller avvikande leveransval)



LEVERANSSÄTT

Beställningar levereras i Finland som en försändelse med Posti, Matkahuolto eller GLS. Kunden kan välja leverantör och leverans till närmaste serviceställe eller hemleverans. Paketförsändelser kan hämtas inom 1-3 arbetsdagar efter leverans. Vi levererar beställningar till Finland, Estland och Sverige samt till de flesta andra EU-länder.

Observera att transportföretagen förvarar paketet på upphämtningsstället i 7 dagar. För återförsändelse av ett ej avhämtat paket debiterar vi leveranskostnader enligt transportpartnerns vid var tid gällande prislista beroende på leveranssätt.

Vi ansvarar inte för ändringar i leveranser som är utanför vår kontroll. Transportföretag kan utan förvarning omdirigera t.ex. paket till närmaste nästa upphämtningsställe om det närmaste för mottagaren till exempel är fullt.

HÄMTNING PÅ PLATS

I webbutiken kan man välja Hämeenlinnas butik som upphämtningsplats. Webbutikens lager ligger i Hämeenlinna och i allmänhet kan beställningar gjorda till Hämeenlinna hämtas direkt efter beställningen under öppettiderna på adressen Idänpääntie 12, Tavastehus. Till Tammerfors och Åbo kan man göra en upphämtningsbeställning genom att använda Hämeenlinnas beställningsmöjlighet, då måste kunden särskilt kontakta Tarotpuoti för att flytta produkterna för upphämtning. Gjorda upphämtningsbeställningar levereras från Hämeenlinna ungefär en gång i veckan till Åbo och Tammerfors, leveransdagen kan ändras beroende på veckan. En tumregel är att beställningar gjorda i början av veckan skulle vara redo att hämtas senast under helgen.

Förfrågningar tarot@tarotpuoti.fi eller tampere@tarotpuoti.fi

Hämtningar är inte möjliga alla dagar.



LEVERANSTIDER

Produkter som säljs i webbutiken finns nästan utan undantag i vårt lager. Vi levererar betalda beställningar i huvudsak inom två arbetsdagar efter att betalningen har bekräftats. Om produkten inte finns i vårt lager står det "Slutsåld" vid produkten. Om du ändå beställer en slutsåld produkt, meddelar vi dig via e-post om byte av produkter.

Om det finns ett lagerfel för den beställda produkten, kontaktar vi kunden för att reda ut saken. På kundens begäran kan köpet hävas och i detta fall återbetalar vi hela köpesumman. Om det finns produkter att leverera i beställningen återbetalas inte fraktkostnaden.


RETUR OCH REKLAMATION

Alla produkter som köps från vår webbutik har en 14-dagars returrätt enligt postorderlagen för oanvända produkter. Produkten måste kunna returneras i säljbart skick. Defekta eller under frakten skadade produkter har också en 14-dagars returrätt. Vi ersätter 100% för helt felfria och oöppnade produkter i säljbart skick, kunden står för returfraktkostnaderna.

I vårt produktsortiment finns det produkter vars vidareförsäljning till fullt pris inte är möjlig om skyddsfilmer har tagits bort. För dessa produkter (t.ex. tarotkort förpackade på ovan nämnda sätt) är kunden inte automatiskt berättigad till full återbetalning. Många av våra produkter är samlarobjekt för våra kunder, vilket innebär att även ett litet fel i förpackningen minskar samlarobjektets värde.


RETURINSTRUKTIONER

Paketera produkterna väl och bifoga kvittot samt ditt kontonummer, till vilket återbetalningen ska göras. Vi återbetalar det belopp som betalats för produkterna inom 14 dagar, i första hand till den betalningsmetod som användes vid beställningen via Shopifys system eller alternativt till det kontonummer som kunden angett från den dag vi mottagit returen.

Kontakta först säljaren via e-post (ville.ketonen@animalhouse.me) om du vill returnera produkter. Du får mer detaljerade instruktioner från säljaren om hur du kan returnera produkter.



LEVERANSFEL

Om vi har levererat produkter som du inte har beställt, returnera produkten enligt instruktionerna ovan. Vi kommer att rätta till vårt misstag utan dröjsmål.



ÄNDRA

Genom att bekräfta din beställning i vår webbutik förbinder du dig att följa våra ovanstående leveransvillkor.